The BARN House

Sigurd Larsen
Partnerzy

O inspiracji

Pomysł, by pracować z powtarzającym się motywem ściany szczytowej STODOŁY został zainspirowany przez amerykańskich malarzy Charlesa Sheelera i Andrew Wyetha.Płaszczyzny STODÓŁ, z daleka przypominające rzeźby, ustawione są odpowiednio do opadających i wznoszących się krajobrazów, tworząc interesujące kompozycje, w których wiele elementów ułożonych w różnych kierunkach tworzy wielowarstwową strukturę.

Ten dom położony jest wśród tradycyjnych STODÓŁ z dwuspadowym dachem, a zespół tych zabudowań powiększał się z czasem przez ostatnie 200 lat. Nowa przybudówka głównego domu była dalszym ciągiem zabudowy prowadzonej bez konkretnego planu przestrzennego i znajduje się na opadającej części łąki. Wewnątrz znajduje się duża otwarta przestrzeń do spania, z widokiem na las. Jest tam też łazienka oraz pokój przejściowy, który wykorzystywany jest do przechowywania książek, ułożonych od podłogi aż po sufit. Na niższym poziomie, do którego można wejść z zewnątrz, znajduje się miejsce do pracy wraz z łazienką i pomieszczeniem gospodarczym.

Każdy element nowej przybudówki – sam budynek, łącznik, taras i podjazd – mają swe indywidualne ułożenie, zgodnie ze stosowaną w tym miejscu wcześniej logiką tworzenia starych zabudowań w otoczeniu  głównego domu. Zgodnie z takim założeniem, stare i nowe budynki są ulokowane odpowiednio względem wzgórza, widoków i słońca.

Fasada nowoczesnej STODOŁY z drewna cedrowego jest zabezpieczona tradycyjną metodą wypalania do momentu, aż drewno zrobi się czarne. W wyniku tego powstała powierzchnia, która zmienia kolor w ciągu dnia od głębokiej, monochromatycznej czerni po srebrną szarość odbijającą promienie słoneczne.

Lokalizacja: USA
Tekst: nowoczesna STODOŁA

Architekt