Zamieniła opuszczoną farmę w domek dla lalek, a następnie go spaliła

W 2005 roku artystka Heather Benning nabyła opuszczony dom wiejski w Manitoba w Kanadzie, który przekształciła w instalację site-specific zatytułowaną The Dollhouse. W ramach projektu artystka zamontowała nowe gonty na dachu i przywróciła wnętrze do epoki, w której dom był ostatnio zamieszkiwany. Po zakończeniu remontu Benning usuneła północną elewację i zastąpiła ją masywnymi taflami pleksiglasu.

W czerwcu 2007 r. The Dollhouse został oficjalnie otwarty dla publiczności, pozwalając odwiedzającym zajrzeć przez przezroczystą fasadę i zobaczyć, jak może wyglądać życie w innej epoce.

Chcąc przemówić do naszego głębokiego pragnienia ponownego połączenia z miejscem, Heather Benning zwykle używa skali jako powracającego tematu w swoich rzeźbiarskich i fotograficznych pracach. Dzięki gigantycznej konstrukcji widzom pozwolono spojrzeć i zmuszono do zwrócenia uwagi na to, co tworzy poczucie domu. Jednocześnie instalacja zawierała pytania dotyczące przekształcania naszych wiejskich krajobrazów. W tym konkretnym przypadku miejsce, w którym istnieje The Dollhouse , zmieniło się nie do poznania. Wszystko przez nową działalność naftową i zwiększony ruch.

W związku z postępującym starzeniem się i zagrożonym posadowieniem konstrukcji, projekt zakończył się w 2013 roku spaleniem domu. Aby upamiętnić ten projekt, Benning współpracowała z filmowcem Chadem Gallowayem w filmie wydanym w 2014 roku, w którym dom ginie w płomieniach.

Lokalizacja: Manitoba, Kanada
Tekst: nowoczesna STODOŁA

Czytaj więcej
Opublikowano 2022.06.4
architekci: Heather Benning
  • FB Instagram Pintarest

Zobacz podobne