Manor House

Caroline Riddell Rachel Smith Photography
Kategorie: Renowacje Wnętrza
Partnerzy

O inspiracji

Ujednolicenie ogromnych proporcji STODOŁY i przylegającego do niej XVII-wiecznego domu nie jest łatwym zadaniem, ale dzięki lekkiemu akcentowi i delikatnej kolorystyce Caroline Riddell osiągnęła przyjemne poczucie harmonii. Riddell jest jedną z tych projektantek, które pozostają niezauważone, ponieważ podczas pracy nad wieloma projektami, z których każdy jest bardzo inny, chce „zrobić dom, a nie projekt wnętrza”. Udaje jej się tworzyć domy, które wyglądają jak domy ewoluujące organicznie, jednocześnie nasycając je poczuciem harmonii, które może zapewnić tylko profesjonalny projektant. To była umiejętność, która przydała się, gdy podjęła się prac z Manor House.

Manor House – zabytek II stopnia

XVII-wieczna plebania w Berkshire z ogromną, oszalowaną STODOŁĄ składa się na projekt Manor House. Obok kościoła, oddzielona kolbowym murem plebania znajdowała się na liście zabytków II stopnia, co oznacza, że niewiele można było zmienić. Pracę rozpoczęto więc od dobudowanej STODOŁY, ogromnego pomieszczenia o długości 16 metrów, które było już wykorzystywane jako kuchnia ze swego rodzaju antresolą już na miejscu. Ale na tym kończyło się jakiekolwiek podobieństwo do obecnego wcielenia pokoju. W rękach Caroline stał się wygodnym pokojem wielozadaniowym z jasno określonymi miejscami do jedzenia i odpoczynku.

Szkielet belek pozostał nienaruszony, a ściany z surowego dębu o poprzecznych słojach nadają mu odpowiednio szorstki i autentyczny charakter. Dębowa podłoga z dębu w jodełkę zyskuje dzięki świetle wpadającym przez okno, które zastąpiła wrota STODOŁY. W trosce o to, aby pokój nie wyglądał na zbyt przemyślany, okna wychodzące na stół jadalny zostały dosłownie „wybite” ze ściany w sposób losowy, tak aby wyglądały jak obrazy na ścianie, dając widok na kościół w oddali. Caroline zaprojektowała duży łuk świateł obejmujący zarówno jadalnię, jak i część wypoczynkową Manor House. Ta piękna instalacja nie jest całkowicie statyczna i porusza się delikatnie, gdy wieje bryza, dając ciepłe, nastrojowe światło na całym obszarze.

Design

Antresola powyżej służy jako domowe biuro i jest prawie w całości umeblowana przez duże biurko, bez żadnych innych elementów rozpraszających uwagę. To samo podejście charakteryzuje część dzienną poniżej, z ekspansywnymi proporcjami, czystymi meblami w nowoczesnych formach zajmujących centralne miejsce. Część wypoczynkową z nowoczesnymi sofami wyznacza dywan autorstwa Christophera Farra, a nad nią góruje duży obraz autorstwa Gary’ego Bunta. Wszędzie kolorystyka jest spokojna, bo jak twierdzi Caroline, w architekturze już tyle się dzieje.

To, co czyni tę STODOŁĘ tak wyjątkową, to bliskość domu, a jednym z wyzwań Caroline było zachęcenie klientów do korzystania z pozostałej jego części, mimo że (jak to często bywa) duży pokój obejmuje wszystko, co rodzina może potrzebować. Tak więc centralne przejście pod antresolą, z pomieszczeniami gospodarczymi po obu stronach, prowadzi starannie przemyślanym szklanym korytarzem z kamienną podłogą York do jadalni. Ta przestrzeń jest bardzo prosta dzięki kontrastującym ciemnoniebieskim ścianom. Gdzie indziej w całym Manor House kolory są stonowane, na przykład w salonie, gdzie piękne zakrzywione okna wychodzą na ogród. Jak wyjaśnia Caroline, „utrzymanie spokojnego tła pozwala właścicielom na przestrzeni lat dodawać własne indywidualne elementy, a wnętrze będzie ewoluować, aby im odpowiadać”.

Lokalizacja: Berkshire, Anglia
Tekst: nowoczesna STODOŁA