San Sa Village

llLab Fernando Guerra
Kategorie: Domy ceglane
Partnerzy

O inspiracji

Hotel San Sa Village, dawniej nazywany „Trzecim miastem rodzinnym”. Odnosi się do przestrzeni społecznej stworzonej dla ludzi, którzy szukają miejsca z dala od codzienności, aby naładować umysł, ciało i ducha. Projekt zlokalizowany jest na nieużywanej działce o powierzchni 2000 metrów kwadratowych, około czterdziestu minut spacerem od Wielkiego Muru Mutianyu.

Aby zawrzeć w projekcie uznanie dla dziedzictwa tego miejsca, rozszerzono istniejący układ przestrzenny wsi. Zrobiono to rozrzucając bryły architektoniczne zgodnie z typowym planem wsi, jednocześnie łącząc bryły w spójną całość. Takie podejście pozwoliło stworzyć przestrzenny wzór i porządek, który płynnie wtapia się w lokalną zabudowę. Obalając stereotypowe pojęcie ośrodków agroturystycznych, architekci mieli nadzieję na stworzenie czegoś w rodzaju „wioski we wsi” . Chcieli nadać temu skrawkowi ziemi witalności, na jaką zasługuje. Wizje się zbiegły; koncepcja „wioski w wiosce” zaczęła się rozwijać, rozwijając się w całym procesie projektowania i budowy trwającym ponad cztery lata.

Projekt

Projekt San Sa jest zgodny z podstawowymi elementami i podziałem kubatury pierwotnej wsi. Ma na celu uproszczenie detali architektonicznych w celu ułatwienia korzystania z lokalnych zasobów. Wybór, produkcja i transport materiałów budowlanych stanowił wiele wyzwań podczas budowy. Dlatego starano się jak najlepiej wykorzystać lokalne materiały, które były łatwo dostępne, bez wprowadzania elementów zdobniczych czy dekoracyjnych.  Stary łupek jako nawierzchnia krajobrazowa, porowata czerwona cegła na dziedzińcu, połączenie czerwonej i niebieskiej cegły użytej do budowy ścian. To wszystko razem złożyło się na projekt, który stwarza poczucie wypoczynku i wyciszenia.

Realizacja

Zespół budowlany został w pełni zintegrowany z nowoczesnym zarządzaniem i praktykami lokalnych mieszkańców. Od projektu architektonicznego, rysunków i komunikacji, po próbki produkcyjne, testy na miejscu, poprawianie błędów, ponowne zrozumienie, reprodukcję i powtarzalne próby. Cały zespół stworzył wspólne wartości. Zaangażowanie całego zespołu w te idealistyczne wartości może być najbardziej fundamentalne dla realizacji San Sa. Architekci z różnych środowisk kulturowych wykorzystali swoje doświadczenie i wizję, aby precyzyjnie zaplanować szczegóły. Postawa zespołu konstrukcyjnego zmieniła się z „zwykle nie robimy tego, zwykle robimy to” na nowe rozumienie połączeń poprzez rysunek ręczny i skrupulatną realizację końcowej produkcji.

Ekologia

Układ projektu ma na celu odróżnienie ekologii budynków i dziedzińców od innych typowych budynków w północnych Chinach. Odpowiadając na problemy ludzkiej skali projekt stara się przełamać konwencjonalny „sposób myślenia” dla odwiedzającego. Można odnieść wrażenie, że dziedzińce są podobne do tych w południowych Chinach lub że są mieszanką północnej i południowej zabudowy. Można czuć, że nie ma wystarczającej prywatności, ale bardziej prawdopodobne jest, że możesz poczuć, że przestrzeń oferuje kuszące egzotyczne elementy. W każdym razie ten rodzaj myślenia przyniósł już witalność autorefleksji i świadomego zaangażowania w środowisko.

Tego rodzaju ekologia „podwórkowego sąsiedztwa” może być najlepszym sposobem, aby San Sa pomogła odwiedzającym na nowo przyjrzeć się swojemu życiu i docenić pierwotny zamysł i metodę budownictwa wiejskiego.

„San Sa” to rodzaj radości ze sztuki, uścisk pięciu zmysłów i szacunek dla kultury regionalnej.

Lokalizacja: Beijou, Chiny
Tekst: nowoczesna STODOŁA

Architekt