Arch. Sigurd Larsen

Inspiracjesztuką i naturą

Pomysł, by wykorzystać powtarzający się motyw ściany szczytowej w projekcie nowoczesnej stodoły, został zainspirowany przez amerykańskich malarzy Charlesa Sheelera i Andrew Wyetha. Płaszczyzny budynku z daleka przypominają rzeźby, a ich ustawienie wzdłuż opadających i wznoszących się krajobrazów tworzy harmonijną kompozycję. Wielowarstwowa struktura i elementy ułożone w różnych kierunkach podkreślają architektoniczny rytm domu, który doskonale wpisuje się w otoczenie tradycyjnych stodół z dwuspadowym dachem.

Arch. Sigurd Larsen

Nowa przybudówka głównego domu powstała na opadającej części łąki, stanowiąc naturalną kontynuację zabudowy, rozwijanej bez konkretnego planu przestrzennego przez ostatnie 200 lat. Wnętrza oferują dużą otwartą przestrzeń do spania z widokiem na las, łazienkę oraz pokój przejściowy pełniący funkcję biblioteki z półkami od podłogi do sufitu. Niższy poziom, dostępny z zewnątrz, został zaprojektowany jako miejsce pracy wraz z łazienką i pomieszczeniem gospodarczym, tworząc funkcjonalną przestrzeń zarówno do życia, jak i pracy.

Arch. Sigurd Larsen

Każdy element nowej przybudówki – budynek, łącznik, taras i podjazd – został umiejscowiony zgodnie z lokalną logiką zabudowy historycznych stodół, uwzględniając ukształtowanie terenu, widoki i ekspozycję na słońce. Fasada nowoczesnej stodoły została wykonana z drewna cedrowego i zabezpieczona tradycyjną metodą wypalania, co nadało jej głęboką czarną barwę, która zmienia odcień w ciągu dnia – od intensywnej czerni po srebrną szarość odbijającą światło słoneczne.