Fot. Chie Kushibiki | Arch. Life Label
  • Architekt

    Life Label
  • Fotograf

    Chie Kushibiki

Ideai kontekst

Mr.Standard to efekt współpracy marki LIFE LABEL i kultowego magazynu POPEYE. Projekt skierowany jest do osób, które szukają prostego, a jednocześnie stylowego domu — coś w rodzaju „dobrego, klasycznego” modelu mieszkalnego, który można spersonalizować.

Koncepcja brzmi: „ordinary is good” — czyli dom, który nie epatuje przepychem, ale dobrze spełnia swoje funkcje i daje przestrzeń na własny styl.

Fot. Chie Kushibiki | Arch. Life Label

Forma, materiały i wnętrze

Dom charakteryzuje się prostą bryłą, często jednorodzinną (np. w wersji parterowej) z dużą ilością przestrzeni otwartej. Wewnątrz dominują naturalne i wyraziste materiały: na przykład ściany i sufity z luźno zamontowanej sklejki lauan - co nadaje wnętrzu warsztatowy, surowy i craftowy charakter.

Okna z drewnianymi ramami, trzykątne dachy oraz wyraźna geometria to inne cechy charakterystyczne — wszystko po to, by dom był bazą, którą mieszkaniec może „ubrudzić” własnym stylem.

Fot. Chie Kushibiki | Arch. Life Label

Funkcjonalność i styl życia

Mr.Standard nie jest domem wyszukaną rezydencją — to przestrzeń, która oferuje esencję domu: funkcjonalna strefa dzienna, możliwość adaptacji, otwarte przestrzenie, mało podziałów. Dzięki temu mieszkaniec może dodać „swoje” elementy — meble, kolory, dodatki — i tym samym uczynić ten dom jednym z wielu możliwych stylów życia.

Marka określa go jako „シティボーイのための住宅 — czyli dom dla „city boy’a” (w znaczeniu: osoby lubiącej miejską kulturę, ale chcącej spokojnego miejsca do życia).